Luděk Vémola

Luděk Vémola

Technický ředitel, herec, vynálezce
Často se mu nedá dovolat - má rád vypnutý telefon. Ale když mu napíšete SMS, nebo mejl, vždy se Vám ozve zpátky.

Dlouho 

jsem si myslel, že divadlo je, když se vezme hudba, prostor, text, kostýmy, rekvizity, herec a jeho divný pohyby a všechno se to udělá trochu špatně, protože je toho hodně.

Poprvé

mě divadlo zaujalo až když jsem viděl představení Piškardendulá (Věra Říčařová a František Vítek) a poté Betlém (Eva Tálská/Studio Dům). Vytvářely dokonalý vlastní svět, do kterého mě bavilo se zasnít. Zásluhou mé tehdejší dívky jsem se ocitl ve Studiu Dům a sledoval, jak se takový ucelený svět vytváří. Stále jsem měl v plánu dostudovat matematiku a stát se učitelem – to že se mezitím učím, jak dělat dobré divadlo, jsem si vůbec neuvědomoval. Ve Studiu jsem potkal Pavlu, se kterou mě bavilo si povídat o divadle, o umění a o životě. Vůbec by mě tenkrát nenapadlo, že s ní strávím život vytvářením vlastního divadla.

Kouzlo

loutek jsem pochopil, když mi Eva Tálská dala do ruky marionetu Tondy Maloně. A já, do té doby ostýchavý introvert, jsem ke svému vlastnímu údivu začal Evě tykat a dělal si z ní srandu. Když jsem loutku nesměle vracel, paní Tálská měla takový zvláštní potutelný úsměv.

Jednou

se mě někdo zeptal, co mě na divadle baví nejvíc – a já odpověděl, že couvání s vozíkem. A něco na tom je. Mě fakt baví, že při tom našem způsobu života potřebuju občas svařovat; najít postavě správný hlas; sestavit účetní saldo; udělat kozáčka; napsat něco v html; zahrát nějakou muziku a couvat s vozíkem!

Povídání o tom, jak jsme s Pavlou začali zakládat vlastní divadlo najdete v Divadelním deníku.

 

Kontaktujte nás

    Odesláním formuláře udělujete souhlas s GDPR