Souboj kentaurů
Souboj kentaurů
Hrací potřeby
Hrací deska 8×8 (pokud je deska menší, přizpůsobí se počet kamenů); 1 bílý a 1 černý jezdec (nebo jiný zástupce kentaura); 30 černých a 30 bílých kamenů
Výchozí situace
Prázdná hrací deska, každý hráč má jednoho jezdce a 30 kamenů.
Hra
Začíná bílý, položí na libovolné pole svého jezdce. Poté hraje černý, který také položí kamkoli svého jezdce. Další tahy se skládají ze dvou částí:
- Přemístění jezdce.
- Položení dalšího kamene na pole, které jezdec právě opustil.
Tahy jsou povinné. Kentauři mají pohyblivost jako dáma a jezdec v šachu současně, ale snesmí vstoupit na pole, obsazené kamenem. Kameny, které hráči položili na desku, zůstávají na svých místech až do konce hry, nikam se nepřemisťují.
Konec hry
Cílem hry je znemožnit pohyb soupeřova jezdce (kentaura). Hra končí, když jeden z hráčů zjistí, že na desce už není žádné volné pole, kam by mohl přemístit svého kentaura. Tento hráč prohrává.