Souboj kentaurů

Souboj kentaurů

Hrací potřeby

Hrací deska 8×8

1 bílý a 1 černý jezdec

30 černých a 30 bílých kamenů

Počet hráčů

2

Pravidla

Cíl hry

Znemožnit pohyb soupeřova jezdce (kentaura).

Výchozí situace

Prázdná hrací deska, každý hráč má jednoho jezdce a 30 kamenů.

Hra

Začíná bílý, položí na libovolné pole svého jezdce. Poté hraje černý, který také položí kamkoli svého jezdce.

Další tahy se skládají ze dvou částí:

  • Přemístění jezdce.
  • Položení dalšího kamene na pole, které jezdec právě opustil.

Tahy jsou povinné.

Kentauři mají pohyblivost jako dáma a jezdec v šachu:

Jako jezdec se může pohybovat ve směru písmene „L“, může se pohybovat v libovolném směru a může při svém pohybu přeskakovat jiné kameny.

Jako dáma se může pohybovat v libovolném ortogonálním či diagonálním směru o libovolný počet polí, pokud v cestě nestojí jiný kámen.

Kentauři ohrožují značné množství polí. Kentauři nejsou při přemisťování vázáni žádným pravidlem o pohybu, mohou se přenést na libovolné volné pole, které v daný okamžik není ohrožované soupeřovým kentaurem.

Kameny, které hráči položili na desku, zůstávají na svých místech až do konce hry, nikam se nepřemisťují.

Konec hry

Hra končí, když jeden z hráčů zjistí, že na desce už není žádné volné pole, kam by mohl přemístit svého kentaura. Tento hráč prohrává.

 

Kontaktujte nás

    Odesláním formuláře udělujete souhlas s GDPR